Nejčastěji kladené otázky

Ptejte se mě na co chcete, já vám na co chci odpovím.
  • Nikde jsem nenašel ceník za přepravu.

K našim zákazníkům přistupujeme individuálně a každou přepravu kalkulujeme na míru. Doprava je živý proces, do kterého vstupuje mnoho proměnných, ze kterých poté při kalkulaci vycházíme. Neváhejte nás kontaktovat s vaší poptávkou:

Telefon: +420 374 732 711 e-mail: cm-transport@cmtt.cz

  • Do/Z jakých zemí jezdíte?

Specializujeme se na přepravy mezi Českou republikou a střední Evropou. Naše kamiony můžete potkat v Německu, Belgii, Holandsku, Francii, Dánsku, Polsku, Itálii, Slovensku ale i ve Finsku, Chorvatsku, Slovinsku, Bulharsku či Rumunsku, Švédsku, Švýcarsku. Zajišťujeme i kabotážní přepravy v rámci Německa. Nejezdíme do zemí blízkého východu a Ruska.

  • Jak mám poptat přepravu?

Poptávku pošlete e-mailem a nebo prostě zavolejte :-). Důležité je uvést co nejvíce údajů o poptávané přepravě, základními informacemi pro správnou cenovou nabídku jsou především: místo nakládky a vykládky (pokud víte, tak i s adresami), rozměry a hmotnosti všech přepravovaných kusů, termíny nakládky a vykládky, celková hodnota přepravovaného zboží a v případě přepravy mimo země EU i specifikace zaclení/vyclení zásilky.

  • Cenovou nabídku už mám, jak si přepravu objednám?

Objednávky přijímáme e-mailem, faxem nebo telefonicky. Vždy je uzavřena Smlouva o přepravě, ve které jsou potvrzena všechna důležitá ujednání včetně ceny přepravy.

  • Je možné sledovat, kde se právě nachází má zásilka?

Ano. Všechna naše vozidla jsou vybavena satelitními jednotkami, které monitorují jejich pohyb. Stačí zavolat a my vám řekneme, kde je naše vozidlo a vaše zboží právě v daný okamžik. U dlouhodobější spolupráce je možné poskytnout možnost sledování zásilek on-line i přímo zákazníkovi, aby mohl sledovat pohyb svého zboží z pohodlí své kanceláře.

  • Jak mám správně zabalit zásilku k přepravě?

Kvalitním zabalením svého zboží snížíte riziko jeho poškození. Přepravní obal musí odpovídat hmotnosti a rozměrům zásilky. Pokud si nevíte rady, návodů, jak správně zabalit zásilku k přepravě je na internetu velmi mnoho. Naše základní doporučení:

  • Jaké dokumenty potřebuji k odeslání zásilky?

Od ledna 2019 platí v České republice nové ustanovení §9a Zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, dle kterého se i na vnitrostátní přepravy použije Úmluva CMR, dosud platná pouze pro mezinárodní silniční dopravu. Každou jednotlivou zásilku tedy musí doprovázet nákladní list – CMR (tzv. „camrák") a u mezinárodní dopravy i dodací list. Tento přepravní list je klíčový doklad, který doprovází zásilku a poskytuje o ní kompletní informace – vedle základních informací o odesílateli, příjemci, druhu, množství a váze zásilky, je zde také prostor pro případné výhrady dopravce či připomínky zákazníka. Od správně vyplněného CMR listu se následně odvíjí i odpovědnost dopravce za škodu na zásilce, řešení případné reklamace apod. Při dovozu/vývozu zboží do EU je nutné vybavit zásilku komerční fakturou nebo pro forma fakturou.

  • Jsou u vás nějaká omezení, můžu třeba přepravit letadlo?

Samozřejmě i u nás nějaká omezení jsou, pokud máte nestandardní zásilku, nejprve nás kontaktujte a pokusíme se společně najít řešení. Preferujeme ale zboží paletizované.

Obecně platí: Hmotnost zásilky do max. 24 tun, podle typu dopravního prostředku pak náklad max. 100-120 cbm (33-38 EURO palet//26-30 průmyslových palet – tj. rozměr 120*100 cm). Výška palety včetně – standardně do 2 m, po dohodě lze stohovat i do 3 m.

  • Máte nějaké zboží vyloučené z přepravy?

Nevozíme živá zvířata (ani jejich části), drahé kovy, cenné papíry, zbraně (ani jejich části), zboží podléhající rychlé zkáze, ADR zboží.

  • Jak je to s pojištěním, je zboží u vás pojištěné?

Ano. Společnost má sjednáno Pojištění odpovědnosti dopravce. Nad rámec tohoto pojištění – v případě vyšší hodnoty nákladu – je potřeba sjednat si tzv. „zbožové pojištění" (zajišťuje si odesilatel/majitel zboží).

  • Je možné mě informovat o doručení zásilky?

Ano, záleží na dohodě. Pokud preferujete telefonický kontakt, zavoláme vám po vykládce zboží. Informaci vám také můžeme zaslat prostřednictvím SMS nebo e-mailem.

  • Mohu v průběhu přepravy změnit místo vykládky?

Ano, změna místa vykládky v průběhu přepravy možná je, záleží na vašem požadavku a na našich možnostech. Je ale třeba počítat s tím, že může dojít ke změně ceny přepravného i termínu doručení.